O kytičkách, motýlech a kvalitně designovaném ski vybavení

O kytičkách, motýlech a kvalitně designovaném ski vybavení

Jakmile skončí horké léto, milovníci i milovnice hor začnou upínat své myšlenky k zasněženým svahům. Začíná to večer, u plápolajícího ohně v krbu a pokračuje třeba až v den D, pod perfektně připravenou sjezdovkou – myšlenkový pochod nás dovede k reálné kontrole zimního vybavení.

A zde může nastat hned několik situací: Oblečení se přes léto (pravděpodobně tím teplem) zcela záhadně srazilo. Nebo, protože jsme zapálení lyžaři, sportovci, a navíc sledujeme všechny novinky jak v oblasti technologií, tak i ze světa módy, zjistíme, že naše vybavení už je… Mírně řečeno nevyhovující. Anebo se na to všechno prostě podíváme a necítíme žádnou chemii. Ta loňská bomba (před rokem zázrak techniky, ty materiály, ty barvy!) už nás nějak nebaví.

Ano, tohle všechno se děje a je to naprosto normální. Lékařský výzkum by určitě vědecky prokázal a vysvětlil, proč je to přirozené a proč si jednoduše potřebujeme udělat radost. A že si dnes v kvalitním lyžařském obchodě můžete udělat opravdu velkou radost!

Pár let zpátky bylo všechno lyžařské vybavení více méně unisex a něžné pohlaví tím strádalo. Estetické cítění přímo trpělo! Naštěstí pokrok se nevyhnul ani této oblasti, jenže…

Ženy se vždy zajímaly a stále zajímají o módu. Tak to prostě bylo, jest a bude. Máme (některé z nás) větší cit pro estetiku. Prý nejde o nic jiného než o jakousi rovnováhu pravé a levé hemisféry, ale nejsme vědecký časopis a já nejsem vědec. Zkrátka, když se cítíme dobře, jednoduše záříme. Vlastně nezáleží na tom, jak moc jsme originální či jaké technologie nebo materiály byly použity. A mimochodem, je to stále záležitost výhradně ženská?

Od unisexové výbavy k uspokojení estetického cítění

Muži se pravděpodobně budou více zabývat funkčností materiálů, ale dlužno podotknout i oni se chtějí líbit a určitě se chtějí cítit dobře. Což je, z mého ženského pohledu, výborné. A tím se dostáváme zpět k pokroku a posunu od univerzální, unisexové výbavy a potřeby uspokojení estetického cítění.

Nás všech, chcete-li, žen i mužů. Pozitivní je, že výrobci jednotlivých značek se snaží na tuto situaci reagovat. Co se lyžařského oblečení týče, výběr je velmi široký a možností „co na sebe“ nepřeberné množství. S lyžemi je to však horší. Jestliže si jako žena můžu pořídit pouze lyže s kytičkami, nebo motýlky, raději zase zvolím univerzální řešení, bez fauny a flory. Naštěstí už se na trhu najde pár značek, které designem umí odlišit obě pohlaví i bez nutnosti použití výše zmíněných infantilních malůvek. Jsem za ně děsně ráda a mají můj obdiv. Které to jsou? Kdo hledá, najde!

V listopadovém Premium SKI vyjde obsáhlý materiál věnovaný právě lyžařskému vybavení pro ženy. Nenechám si ho ujít. Budu kritizovat, hodnotit, vybírat, zavrhovat, nicméně stále doufám, že nakonec nakoupím. Podle prvních náznaků to vypadá, že pokrok a svěží vítr se letos nevyhne ani designérům lyží. Tak snad mé ženské srdéčko zaplesá. A vlastně i to mužské. Všichni si zasloužíme cítit se skvěle!

Text: Markéta Bursíková