Suzuki Ignis. Šikovná čtyřkolka do kapsy

Suzuki Ignis. Šikovná čtyřkolka do kapsy

Zdroj: www.suzuki.com

Pamatujete se na starý ignis? Malinké suzuki s jednoduchým “krabicoidním” vzhledem? Tak to už je dávno pryč. V nové generaci před námi stojí designově povedené auto, které je vysoké 1,6 a dlouhé 3,7 metru a nejen že dobře vypadá, ale i zábavně jezdí. V testu magazínu Premium SKI překvapil zejména jeho interiér. Jak vůbec dokázali konstruktéři vymyslet tak velkorysý prostor pro posádku?

Suzuki Ignis se během svého života představoval různými jmény, třeba ho znáte jako Subaru Justy nebo Chevrolet Cruze. Model Ignis se vyráběl od roku 2000 do roku 2008 a nejčastěji jste jej mohli potkat s motorem o výkonu pouhých 51 kW. Zato měl ale jednu skvělou přednost: dokázal se díky pohonu všech kol vyhrabat i z hlubokého sněhu.

Nyní se nabízí se silnějším motorem, čtyřválcovou zážehovou dvanáctistovkou s výkonem 66 kW. Motor je slušně odhlučněn, spotřeba se pohybuje kolem 5,5 litru na sto kilometrů. Díky malé váze je Ignis celkem mrštný, má skvělý rejd a ani v zatáčkách se moc nenaklání. Tuhý podvozek občas reprodukuje nějakou tu ránu, ale v terénu se chová obstojně. A ta vysoká střecha umí divy – nastupování ocení i lidé se sníženou pohyblivostí.

I když posadíte za volant vysokého člověka, na zadních sedadlech zbyde místo pro dalšího dospěláka – to velmi oceňujeme!

Prostor se však liší v případě verzí 4×4 a 4×2. Buď může mít 267 litrů v kufru, nebo jen 227 v případě čtyřkolky. Pokud budete chtít vzít lyže a snowboardy, nezbude vám než si připlatit za střešní nosič. Dva batohy ale dozadu nějak vměstnáte.

Zdroj: www.suzuki.com

Když zvolíte pohon pouze předních kol, budete na novinku od Suzuki potřebovat 240 900 korun. Varianta s pohonem všech kol začíná na úrovni 319 tisíc. Ignis tak o dvaadvacet tisíc korun cenově poráží Dacii Duster a je nejlevnější čtyřkolkou na trhu.

Technika pro mrňouse

Součástí výbavy je také řada dalších praktických detailů: parkovací kamera, automatická aktivace světel nebo bezklíčové odemykání a startování tlačítkem. Moderní technologie zastupují LED světlomety, které žádné jiné auto této velikosti nenabízí, a dvojice kamer pod čelním sklem. Ty umí rozpoznat jedoucí vozidla, chodce i čáry na silnicích a varovat řidiče v případě, že hrozí kolize nebo se auto odchýlí ze správného směru jízdy.

Čtyřkolka pak má asistenta pro sjíždění prudkých svahů, asistenta rozjezdu do kopce a systém Grip Control, který zlepšuje trakci v obtížných podmínkách.

Text: Petr Holeček