Testovali jsme: BMW X2 M35i

Testovali jsme: BMW X2 M35i

BMW charakterizuje svůj crossover X2 jako Sport Activity Coupé. V úpravě M35i, a především poté co přepnete osmistupňovou převodovku do manuálního režimu, je potřeba při psaní slova SPORT ve zmíněné definici zapnout capslock. A možná ho pro jistotu ještě zakřičet. Dvojka viděná očima M týmu dokáže být neskutečně zábavná.

BMW X2 se v nabídce své značky řadí po bok větších příbuzných v podobě modelu X4 a X6, ale zároveň se toto Sport Activity Coupé vydává vlastním směrem, a to především v oblasti designu. BMW X2 kombinuje dynamicky pojaté tvary karoserie a přikrčenou siluetu kupé s robustní konstrukcí, která je typická pro modely X mnichovské automobilky.

Interiér působí podobně atraktivním a sportovním dojmem jako exteriér a už při prvním rozjezdu pocítíte, že sportovní duše celku tady není jen vizuálně hraná.

Nejsilnější čtyřválec z Mnichova

V provedení M35i osazeném nejsilnějším čtyřválcem od BMW s 306 koňskými silami pod kapotou a zrychlením z nuly na sto za necelých pět vteřin dokáže tato čtyřkolka řidiče příjemně přitlačit do sedačky, mimochodem opět čistokrevně sportovní. Nesériová úprava ‚dvojky’ je plná decentních odkazů na M původ svižného a k jakékoliv špatnosti ochotného crossoveru, ale stále si zachovává komfort dostatečný i pro skutečně dlouhé cesty a díky asistenční funkci rozjezdu launch control i reakční odezvu ideální pro každodenní popojíždění městem.

Pravou podstatu dodatku M350i odlišující sériové X2 od performance úpravy poznáte při přepnutí osmistupňové převodovky do manuálního režimu, kdy se v na pohled relativně nenápadném autě probudí ďábelská energie. Potěšení z jízdy umocňuje i sportovní podvozek se sníženou světlou výškou, kterému dal M tým do vínku tvrdšími pružinami a tužší tlumiče, díky nimž je řidič v užším spojení s dynamikou vozu.

Zacíleno na řidiče

Všechny ovládací prvky BMW X2 M35i jsou v interiéru ergonomicky rozmístěny, a i díky ve své třídě výjimečnému head-up displeji dovolují řidiči vstřebávat informace jediným pohledem a stroj ovládat s naprostou lehkostí.

V rámci exteriéru estetické cítění potěší výrazný zadní spoiler, devatenáctipalcová litá kola s viditelnými brzdovými kotouči a agresivní ledvinky přední masky lakované barvou Cerium Grey, která se mimo jiné objevuje třeba i na masivních koncovkách výfuku.

Avizovaná kombinovaná spotřeba se pohybuje mezi 8,4 a 8,1 litru a celkem odpovídá realitě.

(Visited 108 times, 1 visits today)