Audi e-tron zdolalo Hahnenkamm, ale opačným směrem

Audi e-tron zdolalo Hahnenkamm, ale opačným směrem

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Technický prototyp prvního výhradně elektricky poháněného SUV od audi zdolal koncem ledna legendární sjezdovku Streif. Vyjel přitom i úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, kde se každoročně utkávají nejlepší sjezdaři světa.

„Při senzačním výjezdu po ‚Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu,” uvedl Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace společnosti. Letošní lednový “závod” v Kitzbühelu navázal na podobné extrémní akce s modelem Audi e-tron v Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně.

Pro zdolání „Mausefalle“, která je nejstrmějším úsekem sjezdovky Streif v Kitzbühelu, využil prototyp e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední. Díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m. Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19“ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.

„Zdolání 85procentního stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká Mattias Ekström, který seděl za volantem e-tronu. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ vysvětluje mistr světa v rallycrossu a dvounásobný mistr DTM, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti.

Technický prototyp vozu byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.

(Visited 394 times, 1 visits today)