Lexus RC: Nebezpečně zábavná kombinace emocí

Lexus RC: Nebezpečně zábavná kombinace emocí

Pokud je pro vás sportovní elegance klišé, pak Lexus RC jeho vyjádření posouvá na úplně novou úroveň a staví obě složky do pozice ideální harmonie – a vzhledem k jízdními potenciálu RC má v tomto tandemu elegance opravdu co dělat, aby se sportem zvládla udržet krok.

Lexus RC je řidičsky mimořádně zábavné auto, stabilní, agilní, sebevědomé, neskutečně jisté v zatáčkách a překvapivě konstantní ve výkonu. Japonské třídveřové kupé, které staví na filozofii tvarů vlajkového modelu LC, charakterizuje dravý exteriér s výrazně maskulinní přední částí. K realizaci jeho mohutných křivek automobilka využívá vyspělé technologie lisování, které byly až dosud vyhrazeny pouze koncepčním modelům. Pokrokové myšlení asijské produkce je tady ovšem patrné v mnoha dalších sférách.

Nový druh potěšení

Tradičně exkluzivní designové a materiálové provedení velkoryse prostorného interiéru podporuje celkový dojem výjimečnosti vozu. Vnitřnímu prostoru dominuje kůže, kovové kartáčované prvky a funkční minimalismus s intuitivním rozmístěním ovládacích prvků, jenž umocňuje požitek z jízdy. Její dynamiku si lze dávkovat ve čtyřech módech, přičemž nejzajímavějšími jsou samozřejmě sport a sport +. Vyladěnost systému je tak důsledná, že jízdní vlastnosti hladce obstojí v městském provozu brzda-plyn, stejně jako dokážou řidiče bohatě zásobí adrenalinem v horských serpentinách a nudné dlouhé úseky dálnic přetaví v nový druh potěšení.

Jde to i jinak

My jsme testovali variantu, která má sport nejen v DNA, ale i v názvu a sice Lexus RC 300h F SPORT. Tento vůz potvrzuje, že hybridní pohon a sportovní dynamika spojená s velmi specifickými emocemi se nevylučují. Nový Lexus RC F SPORT používá tentýž rastr masky chladiče jako všechny ostatní modely kategorie F SPORT, společně s řadou dalších specifických prvků určených výhradně pro tento stupeň výbavy. Patří sem i devatenáctipalcová kola z lehkých slitin nebo systém prostorového ozvučení Mark Levinson Premium Surround se sedmnácti reproduktory.

Dokonalé sebevědomí za volantem

Pokud jde o jízdní vlastnosti Lexusu RC, zážitek tady nestojí na zrychlení z nuly na sto (za 8,6 sekundy, mimochodem), ale na následné příkladné performaci, především pak v zatáčkách. Aerodynamika navržená s cílem zvýšit stabilitu za vysokých rychlostí vychází z osvědčených prvků karoserie i podvozku využívaných u závodních vozů. K ní se přidává široký postoj a nízké těžiště, odpružení, citlivost řízení, ale i konstrukce sedaček zpevňující držení těla, a to vše směřuje k zajištění skutečně překvapivě vysoké míry řidičské jistoty i na trasách s rafinovanými profily nebo nekvalitním povrchem. To je také, spolu s překvapivě nízkou spotřebou v tabulkových hodnotách těsně pod 6 litrů na 100 kilometrů důvod, proč je RC vlastně ideální auto i na dlouhé cesty – pokud jste tedy ochotni přistoupit ke kompromisu v otázkách kapacity zavazadlového prostoru.

Silné duo

Hnací ústrojí kombinuje benzínový motor a výkonný elektromotor. Obě jednotky automaticky pracují společně nebo samostatně tak, aby zajistily optimální jízdní schopnosti v závislosti na aktuálním stavu vozovky a preferencích řidiče. Hybridní pohony Lexus se dobíjejí během jízdy a téměř 54 % celkové doby jízdy v městském provozu lze absolvovat v režimu EV s nulovými emisemi.
V roli spalovacího motoru pro pohon Lexus Hybrid Drive modelu RC vystupuje čtyřválec 2494 cm3s přímým vstřikováním s maximálním výkonem 133 kW, elektromotor disponuje výkonem 143 k/105 kW a celkový systémový výkon činí 164 kW.

Pro nové RC je k dispozici jedenáct různých odstínů karoserie, včetně provokativní žluté Flare Yellow, která dokonale souzní s dynamickým charakterem modelu.

(Visited 2 times, 3 visits today)